اموزش پردازش تصویر در متلب

مقدمه پردازش تصویر

مقدمه پردازش تصویر
چشم به عنوان یکی از حیاتی ترین حسگرهای انسان نقش بسزایی در زندگی ما دارد. امروزه با پیشرفت چشمگیری که در ساخت پردازنده ها صورت گرفته است، این امکان نیز برای ما فراهم شده تا در ساخت روبات ها و سیستم های کنترلی از دوربین به عنوان یک چشم مصنوعی استفاده کنیم.

پنج کاربرد عمده پردازش تصویر را می توان رباتیک ، سیستم های دفاعی ، مهندسی پزشکی ، کنترل

Amini

صنعتی و گرافیک کامپیوتری عنوان کرد. در سیستم های رباتیک معمولا از پردازش تصویر برای هدایت ربات و تشخیص اشیا استفاده می شود. در سیستم های دفاعی برای یافتن هدف و یا رهگیری یک هدف متحرک پردازش تصویر یکی از قابل اعتمادترین روش های موجود می باشد. در مورد کاربردهای گرافیکی نیز یکی از معروفترین نرم افزارهای مبتنی بر پردازش تصویر فتوشاپ می باشد که همگی با کاربردهای این نرم افزار آشنا هستیم. تشخیص نوع بیماری نیز رایج ترین کاربرد پردازش تصاویر پزشکی است. در نهایت ، امروزه خطوط تولید صنعتی برای کنترل کیفیت محصولات تولید شده و همچنین کنترل حرکات خط تولید از سیستم های مبتنی بر پردازش تصویر بهره جسته اند.
یک تصویر از لحظه ورود به سیستم پردازش تصویر تا تولید تصویر خروجی، به ترتیب مراحل زیر را طی می کند:
Amini
در مجموعه مقالاتی که بر روی وب سایت قرار داده می شود، سعی بر آن داریم که تکنیک های مختلف پردازش تصویر را به زبان ساده و کاربردی معرفی کنیم. آنجه که در پردازش تصویر اهمیت بسیاری دارد، تسلط کامل بر مفاهیم تکنیک های پردازش تصویر است. به عنوان مثال خواهیم دید که چگونه تنها با چند تکنیک بسیار ساده پردازش تصویر می توانیم یک سیستم دوربین امنیتی ایجاد کنیم.

منبع:http://ai.amini.eu/tutorial/dip/dipIntro.aspx

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *