الگوریتم گرگ خاکستری GWO

آموزش مفاهیم الگوریتم GWO

آموزش مفاهیم الگوریتم GWO

الگوریتم گرگ های خاکستری یا الگوریتم GWO یک الگوریتم تکاملی جدید می باشد که در سال 2014 ارائه شده است و مورد توجه بسیاری از دانشجویان ومحققان در راستای بهینه سازی مسائل مختلف قرار گرفته است زیرا نتایج شبیه سازی ها نشان دهنده برتری قابل رقابت الگورتیم گرگ های خاکستری بر الگوریتم هایی مانند الگوریتم توده ذرات (PSO) ، الگوریتم نیروی گرانشی (GSA) ، الگوریتم تکامل تفاضلی (DE) و … بوده است.

تیم وب سایت برنامه نویسی هوشمند (www.matlab24.ir) به منظور تهسیل در کار علاقه مندان به این الگوریتم، اقدام به شبیه سازی الگوریتم GWO در نرم افزار متلب کرده است و همچنین آموزش مفاهیم الگوریتم GWO را نیز در قالب یک فایل آماده سازی کرده است.

برای دریافت کد متلب الگوریتم GWO به ” کد متلب الگوریتم گرگ خاکستری به همراه توضیحات کد ” مراجعه کنید.

 

در این نوشته، ما مفاهیم الگوریتم GWO را مطرح خواهیم کرد. این مفاهیم برگرفته شده از مقاله Grey Wolf Optimizer که مقاله اصلی الگوریتم گرگ های خاکستری است می باشد.

آموزش مفاهیم الگوریتم GWO

در واقع ما بخشی از مقاله Grey Wolf Optimizer را که برای فهم الگوریتم GWO نیاز بوده است را ترجمه و روان سازی کرده ایم.همچنین روال الگوریتم GWO و شبه کد الگوریتم GWO را نیز به آن اضافه کرده ایم.

 

الگوریتم گرگ خاکستری GWO یا Grey Wolf Optimizer ، یک الگوریتم فرا ابتکاری الهام گرفته از طبیعت است که رفتار گرگ های خاکستری و سلسله مراتب رهبری و روش شکار آنها را تقلید میکند.در  این الگوریتم، 4 نوع گرگ خاکستری بنام گرگ های آلفا (alpha)، بتا (beta) ، دلتا (delta) و امگا (omega) برای شبیه سازی رفتار سلسله مراتبی رهبری در گله گرگ های خاکستری استفاده شده است. علاوه بر این الگوریتم شامل سه گام اصلی شکار گرگ های خاکستری می باشد که عبارتند از : جستجو برای طعمه، محاصره طعمه و در نهایت حمله به طعمه.

 

نتایج شبیه سازی های انجام گرفته برای بهینه سازی 29 بنچ مارک شناخته شده، نشان از برتری قابل ملاحظه الگوریتم گرگ های خاکستری (GWO) بر الگوریتم توده ذرات (PSO) و الگوریتم نیروی گرانشی (GSA) و الگوریتم تکامل تفاضلی (DE) دارد.

گرگ خاکستری (Gray Wolf) متعلق به دسته خانوده سگ سانان می باشد. گرگ های خاکستری در راس شکارچیان در نظر گرفته میشوند، به این معنی که آنها در بالای زنجیره غذایی قرار دارند.گرگ های خاکستری عمدتا ترجیح میدهند که بصورت اجتماعی و گله ای زندگی کنند و بطور متوسط در هر گله بین 5 تا 12 گرگ وجود دارد.و بطور خاصی یک سلسله مراتب همانند شکل زیر را رعایت میکنند.

آموزش مفاهیم الگوریتم GWO

 

 

متن فوق بخشی از فایل آموزش مفاهیم الگوریتم گرگ خاکستری GWO می باشد.

 

شبه کد الگوریتم گرگ های خاکستری – GWO Pseudo Code

شبه کد الگوریتم گرگ های خاکستری

 

مشخصات فایل:

تعداد صفحات : 11 صفحه

نوع فایل : pdf

حجم فایل : یک مگابایت

 

فهرست مطالب مفاهیم الگوریتم GWO:

مقدمه الگوریتم GWO

ساختار سلسله مراتبی گرگ های خاکستری

-گرگ های آلفا (alpha)

-گرگ های بتا (beta)

-گرگ های دلتا (delta)

-گرگ های امگا (omega)

مدل سازی الگوریتم گرگ های خاکستری

-ساختار سلسله مراتبی

-مدلسازی رفتار احاطه کردن شکار (Encircling)

-مدلسازی شکار(Hunting)

-مدلسازی رفتار حلمه به طعمه(Attacking): (بهره برداری)

-جستجوی شکار (اکتشاف)

مراحل اجرای الگوریتم گرگ های خاکستری (GWO)

شبه کد الگوریتم گرگ های خاکستری

 

برای دریافت فایل آموزش مفاهیم الگوریتم GWO از بخش زیر اقدام کرده و بصورت آنلاین فایل را دیافت کنید

 

[parspalpaiddownloads id=”133″]

 

 راهنمای خرید: بر روی دکمه خرید کلیک کنید، سپس در کادری که باز میشود ایمیل و نام خود را وارد کرده و مجدد بر روی دکمه خرید کلیک کنید تا به صفحه بانک هدایت شوید. بعد از واریز وجه، دکمه دانلود محصول به شما نمایش داده میشود.

 

 

 

جهت دریافت کد متلب الگوریتم گرگ های خاکستری این پست “کد متلب الگوریتم گرگ خاکستری با توضیحات”  را مشاهده کنید

در صورت نیاز به حل مسائل مختلف و استفاده از الگوریتم گرگ خاکستری در کارهای خود با ما تماس بگیرید :

شماره تماس 09120563264

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *