الگوریتم جستجوی هارمونی Harmony

کد متلب الگوریتم جستجوی هارمونی

کد متلب الگوریتم جستجوی هارمونی

کد متلب الگوریتم جستجوی هارمونی

الگوریتم جستجوی هارمونی

در طول دهه گذشته براي غلبه بر نقص هاي محاسباتي الگوريتم هاي رياضي، الگوريتم هاي تکاملي يا فرااکتشافي مانند الگوريتم ژنتيک و آنيلينگ شبيه سازي شده و ابداع شده اند. با اين وجود، جستجوي الگوريتمي قدرتمندتر و موثرتر، هنوز هم يک چالش براي مهندسان است. HS ، الگوريتم جستجوي قدرتمندي براي یافتن جواب بهينه است.

الگوریتم هارمونی سرچ یا جستجوی هماهنگ یا Harmony search الگوریتم بهینه سازی براساس اصول و رفتار موسیقی دانان می باشد. در این الگوریتم بر اساس ساختن آهنگ و با استفاده از نت های مختلف و رفتاری که موسیقیدانان برای ساخت آهنگ انجام می دهند می توان این اصول را برای بهینه سازی مسائل پیچیده و Np-Hard مورد استفاده قرار داد

کد متلب الگوریتم جستجوی هارمونی

کد متلب الگوریتم جستجوی هارمونی

هارمونی به معنی هماهنگی است و در ساخت موسیقی چندین موسیقی دان با هم همکاری می کنند و هدف آن ها تولید یک موسیقی زیبا می باشد. در روند تولید موسیقی، موسیقیدانان سعی می کنند تا نت های مناسب تری را انتخاب کنند و در نهایت موسیقی بهتری ایجاد گردد. در طول زمان موسیقیدانان با نواختن هارمونی های مختلف یک قطعه موسیقی تولید می کنند. نوازندگان پس از نواختن چندین قطعه، قطعه های نواخته شده را به خاطر می سپارند. با استفاده زا این اصل در الگوریتم Harmony Search مقدار حافظه موسیقدانان محدود در نظر گرفته می شود و در هر تکرار موسیقی جدید به حافظه سپرده می شود.

 

  • در سال 2001 شخصی به نام Zong Woo Geem الگوریتم جستجوی هارمونی را ارائه نمود که طرح کلی آن برگرفته از رفتار موسیقی دان ها در ساخت یک موسیقی است.
  • در سال های2006 به بعد این الگوریتم بسیارمورد توجه قرار گرفته.

هارمونی به معنای هم آهنگی است. نوازندگان برای تولید یک موسیقی جدید از آلات موسیقی مختلفی استفاده می کنند و زیبایی موسیقی به هماهنگی بین نت های ساز های مختلف است.

در ساخت یک موسیقی هدف یافتن بهترین هارمونی و تولید زیباترین موسیقی ممکن است.

نوازندگان در هر بار اجرا سعی می کنند نت های بهتری انتخاب کنند تا در هر بار اجرا موسیقی تکامل بیشتری داشته و زیباتر گردد.

نوازندگان قطعه های نواخته شده را به خاطر می سپارند تا در هر بار قطعه جدید را با قطعات بعدی مقایسه کنند.

هارمونی به معنای هماهنگی است. در تولید یک موسیقی چندین موسیقی دان با سازهای مختلف با هم همکاری می کنند. هدف آن ها تولید یک موسیقی زیباست. در این روند همگی سعی می کنند در هر بار اجرای موسیقی نت ها مناسب تری انتخاب کنند، تا موسیقی بهتری ایجاد شود. در حقیقت زیبایی موسیقی در فرآیند تولید آن بهتر می شود. به طور کلی در فرآیند تولید موسیقی سعی می شود در هر مرحله از اجرا، موسیقی تکامل بیشتری داشته باشد، چنانچه در نهایت هماهنگی مناسبی بین نوازنده ها ایجاد شود.

در طول زمان این نوازندگان با نواختن هارمونی های مختلف یک قطعه موسیقی را تولید می کنند. این نوازندگان پس از نواختن چندین قطعه، قطعه های نواخته شده (هارمونی های آن قطعه) را به خاطر می سپارند. فرض کنید که K هارمونی توسط n نوازنده ساخته شده است، در واقع فرض شده است اندازه حافظه نوازندگان یا (HMS)،  برابر k هارمونی است. پس با توجه به رابطه زیر یک ماتریس با k سطر (تعداد هارمونی هایی که نوازندگان به خاطر می سپارند) و n+1  ستون که در آن n تعداد نوازنده (تعداد متغیرهای تاثیر گذار در مسئله= n)  و یک ستون برای ارزش آن هارمونی (f(x)) در نظر گرفته شده است. به ماتریس حاصل HM یا حافظه هارمونی گویند.

 

جهت خرید آنلاین کد متلب الگوریتم جستجوی هارمونی و توضیحات کد از بخش زیر اقدام کنید

 

[parspalpaiddownloads id=”24″]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *