پروژه های الگوریتم کرم شب تاب Firefly Algorithm

الگوریتم کرم شب تاب Firefly

 

کرم شب تاب به انگلیسی: (Firefly)‏ بر خلاف نامش از خانواده حشرات و زیرمجموعه سوسک‌ها و زیرشاخه غلاف پران یا قاب بالان می‌باشد. کرم‌های شب تاب نور سرد تولید می‌کنند که فاقد طیف‌های فروسرخ و فرابنفش می‌باشد. این نور که طول موج آن از ۵۱۰ تا ۶۷۰ نانومتر متغییر است می‌تواند به رنگ‌های زرد، سبز یا قرمز کم‌رنگ دیده شود. دانشمندان پیشتر بر این عقیده بودند که این حشرات با نور شفقی فسفری شان موجب جلب توجه جنس مخالف برای جفتگیری و یا صید برای شکار می‌شوند. اما تحقیقاتی که اخیرا توسط گروهی از محققین با سرپرستی دانشمند بلژیکی، رافائل دی کاک انجام شده است نشان می‌دهد که کرم‌های شب تاب از نوردهی به عنوان یک سیستم دفاعی برای مقابله با شکارچیان استفاده می‌کنند. تاکنون در حدود ۲۰۰۰ گونه از این نوع حشرات در نواحی معتدل و گرمسیری شناسایی شده است. بسیاری از انها در مناطق مردابی و جنگلی، جایی که لاروهایشان به منابع غذایی دسترسی داشته باشند زندگی می‌کنند. در بین بیشتر گونه‌ها هر دو جنس نر و ماده توانایی پرواز دارند. اما در بین بعضی گونه‌ها، جنس ماده قادر به پرواز نمی‌باشد.

 

الگوریتم بهینه سازی کرم شتاب ها، و یا به اختصار الگوریتم کرم شتاب ها، از رفتارکرم شتاب های طبیعی که در مجموعه ها بزرگ در کنار هم زندگی می کنند الهام گرفته شده است و یکی از الگوریتم های بسیار کارآمد در حل مسائل بهینه سازی ترکیبی است.

 

 

جهت دریافت کد متلب الگوریتم کرم شب تاب FireFly به همراه توضیحات کد با ما تماس بگیرید

ایمیل : matlab24ir@gmail.com و یا info@matlab24.ir

شماره تماس : 09120563264

هزینه کد متلب الگوریتم کرم شب تاب با توضیحات کد = 20 هزارتومان

 

جهت انجام کارهای بهینه سازی با الگوریتم جهش قورباغه SFLA ، الگوریتم جمعیت پرندگان Pso، الگوریتم کلونی زنبور عسل Bee، الگوریتم تکامل تفاضلی DE، الگوریتم کرم شب تاب Firefly، الگوریتم ژنتیک GA ، الگوریتم تکاملی گرانشی GSA، الگوریتم ذوب شبیه سازی شده SA ، الگوریتم جستجوی ممنوعه Tabu،الگوریتم رقابت استعماری ICA ، الگوریتم کلونی مورچگان ACO با ما تماس بگیرید

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *