الگوریتم تکاملی خقاش (Bat Algorithm), دسته‌بندی نشده

کد متلب الگوریتم خفاش

کد متلب الگوریتم خفاش

در این کار، ما الگوریتم خفاش را در متلب پیاده سازی کرده ایم و به همراه فایل توضیحات در اختیار پژوهشگران عزیز قرار داده ایم

در این کد ما یک تابع را با الگوریتم خفاش بهینه سازی کرده ایم . و شما عزیزان میتوانید بسته به نیاز خود ، کد را تغییر داده و مسائل مورد نظر خود را با الگوریتم خفاش بهینه سازی کنید

 

برای دریافت کد متلب الگوریتم خفاش Bat و فایل توضیحات از بخش زیر اقدام کنید و بصورت آنلاین کد را خریداری و دانلود کنید

 

[parspalpaiddownloads id=”87″]

 

ایمیل ما : matlab24ir@gmail.com و یا info@matlab24.ir

===============================================

توضیحاتی پیرامون الگوریتم خفاش:

خفاش ها حیوانات شگفت انگیزی هستند آنها تنها پستانداران با بال هستند و نیز قابلیت های پیشرفته ی انعکاس صدا دارند ؛تخمین زده می شود که حدود 996 گونه مختلف وجود داردکه 20% از تمام گونه های پستانداران را تشکیل میدهند. محدوده اندازه آنها از خفاش زنبور عسل کوچک (در حدود 1.5 تا 2گرم) تا خفاش غول پیکر با طول بال در حدود 2 متر و وزن تا حدود 1 کیلوگرم می باشد.
بسیاری از خفاش ها از انعکاس صدا با درجه خاصی، در میان همه گونه ها استفاده می کنند.

 

توانایی انعکاس صدای خفاش های micro جالب است بطوریکه این خفاش ها می توانند حتی در تاریکی کامل طعمه خود را پیدا کنند و بین انواع مختلف حشرات تفاوت قایل شوند.

 

اغلب خفاش هایmicro حشره هستند. خفاش هایmicro از یک نوع سونار ]دستگاه کاشف زیر دریایی بوسیله امواج صوتی است [که انعکاس صدا نامیده میشود برای تشخیص طعمه ، اجتناب از موانع و رد شدن از شکاف لانه حتی در تاریکی استفاده می کنند .

این خفاش ها یک پالس صدا با صدای بسیار بلند را منتشر می کنند و به اکو صدای اشیاء اطراف گوش می دهند .

اگر ما برخی از ویژگی انعکاس صدا خفاش هایmicro را به صورت ایده آل درآوریم، می توانیم از الگوریتم های مختلف خفاش الهام گرفته یا ​​الگوریتم خفاش را توسعه دهیم. برای سادگی، ما در حال حاضر از قوانین آرمانی زیر استفاده میکنیم:

 

1 : همه خفاش ها از انعکاس صدا برای تعیین فاصله استفاده می کنند، و آنها نیز تفاوت بین مواد غذایی / شکار و موانع پیش رو را به صورت خارق العاده ای می دانند.

2: پرواز خفاش ها به صورت تصادفی با سرعت     Vi ودر مکان Xi     با فرکانس ثابت         fmin       و طول موج مختلف   ? و بلندی صدا   A0   برای جستجو ی طعمه صورت می گیرد ،و می توانند به طور خودکار طول موج (یا فرکانس) امواج پخش شده خود را تنظیم کنند، و نرخ امواج انتشار با توجه به نزدیکی هدف خود را تنظیم کنند؛

3: اگر چه بلندی صدا می تواند در بسیاری جهات متفاوت باشد ما فرض می کنیم که بلندی صدا از با مقادیربزرگ)مثبت( به مینیمم مقدار ثابت () قابل تغییر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *