الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA

الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA

کد متلب الگوریتم عنکبوت اجتماعی SSA

الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA

الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی یا social spider algorithm یک الگوریتم بهینه سازی جدید می باشد که در سال 2015 توسط جیمز در مقاله با عنوان

A social spider algorithm for global optimization معرفی شد.

در دو دهه گذشته، هوش ازدحامی، نوع جدیدی از تکنیک های محاسبات تکاملی، توجه محققان زیادی را جذب کرده است. واژه ازدحام  عبارتی کلی  برای اشاره به هر مجموعه ای از عوامل تعاملی می باشد. هوش ازدحامی به طور عمده روشی برای مدل کردن رفتار اجتماعی حیوانات و حشرات برای حل  مسئله است. محققان الگوریتم های بهینه سازی را با تقلید از رفتار مورچه ها، زنبور عسل، باکتری ها، کرم شب تاب و دیگر موجودات ابداع کرده اند. انگیزه ایجاد این چنین الگوریتم هایی نیازهای رو به رشد به حل مسائل بسیار دشوار و یا حتی غیرقابل حل بوده است.

الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA

الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA

در میان حیوانات معمولا دیده می شود، عنکبوت به یک موضوع تحقیقاتی مهم در مهندسی مصنوعی برای سال های بسیاری بوده است. با این حال، بسیاری از تحقیقات مربوط به عنکبوت در تقلید از الگوی راه رفتن آنها برای طراحی روبات ها، متمرکز بوده است . دلایل احتمالی برای این است که اکثریت عنکبوت ها انفرادی هستند، به این معنی که بیشتر زندگی خود را بدون تعامل با دیگران از گونه خود صرف  می کنند . با این حال، در میان 35 هزار گونه عنکبوت مشاهده شده  و توصیف شده توسط دانشمندان، برخی از گونه های اجتماعی هستند. این عنکبوت ها، به عنوان مثال، gregalis Mallos و civitas Oecobius، بصورت گروه زندگی می کنند و با دیگران در همان گروه در تعامل هستند. بر اساس این  نوع عنکبوت های اجتماعی، این مقاله یک  روش بهینه سازی سراسری برای حل مسائل بهینه سازی فرموله کرده است .

الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA

الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA

رفتار جستجوگرعنکبوت اجتماعی را می توان به عنوان جنبش جمعی  عنکبوت ها به سمت محل منبع غذایی توصیف کرد. عنکبوت ارتعاشات منتشر شده در وب را دریافت و تحلیل میکند برای تعیین جهت بالقوه یک منبع غذایی [12] ما از این رفتار طبیعی برای انجام بهینه سازی در  فضای جستجو به روش SSA استفاده  کرده ایم.

 

جهت دریافت کد متلب الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA به همراه فایل توضیحات روش و توضیحات کد از بخش زیر اقدام کنید  و بصورت انلاین کد را خریداری و دانلود نمایید

این کد به صورت ساده و روان نوشته شده است و به همراه آن یک فایل توضیحات ارائه میشود که علاوه بر آموزش الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA کد های نوشته شده را نیز توضیح میدهد.

 

[parspalpaiddownloads id=”90″]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *