مسیریابی وسایل نقلیه CVRP

دانلود پاورپوینت مسیریابی وسایل نقلیه

کد متلب مسیریابی وسایل نقلیه

دانلود پاورپوینت مسیریابی وسایل نقلیه

دانلود پاورپوینت مسیریابی وسایل نقلیه

کد متلب مسیریابی وسایل نقلیه

مسیریابی وسایل نقلیه یا VRP

 

برای دانلود پاورپوینت اینجا را کلیک کنید

 

برای دریافت کد متلب حل مسیریابی وسایل نقلیه (VRP) با الگوریتم تابو سرچ و الگوریم ژنتیک با ما تماس بگیرید

شماره تماس : 09120563264

ایمیل : matlab24ir@gmail.com و یا info@matlab24.ir

یاهو: matlab24ir@gmail.com و یا info@matlab24.ir

 

مسئله مسيريابي خودرو، پايه‌اي‌ترين مسئله در مديريت توزيع، شناخته شده است. CVRP به‌عنوان پايه‌اي‌ترين شکل مسئله مسيريابي خودرو، به علت کاربردهاي فراوان و به مبارزه‌طلبي خود مسئله، توجه شمار زيادي از محققان را به خود جلب کرده است. از جمله کاربردهاي اين مسئله در صنعت خودروسازي، مي‌توان به مسئله مسيريابي با هدف جمع‌آوري قطعات خودرو از قطعه‌سازان و انتقال آنها به کارخانه مرکزي، اشاره کرد. در اين مقاله، الگوريتم شبیه سازی تبرید براي حل مسائل CVRP ارائه مي‌شود.
معرفي مسئله
مسيريابي خودرو (VRP) نامي کلي است که به تمامي کلاس‌ مسائلي که شامل ملاقات مشتري‌ها با خودروهاست، اطلاق مي‌شود. VRP در نوشته‌ها، به‌صورت زمان‌بندي خودروها و توزيع خودرو يا به‌طور ساده‌تر به صورت مسئله تحويل نيز شناخته شده است.
VPR در حالت‌هاي کاربردي که در برخي موارد حتي مستقيما با توزيع فيزيکي کالاها مرتبط نيستند، بسيار به تناوب ظاهر مي‌شود. سوارکردن کودکان به اتوبوس‌هاي مدرسه، تحويل توليدات بين سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌هاي بزرگ، توزيع روزنامه، تورهاي بازرسي و تعمير بازدارنده، توزيع لباسشويي و غيره، همگي VRPهايي هستند که در آن، کالاها و خودروها مي‌توانند فرم‌هاي متنوعي بگيرند.
اغلب مسائل مسيريابي خودرو، NP-hard هستند و به نظر مي‌رسد که قابل حل در زماني چندجمله‌اي نباشند. الگوريتم‌هاي تحقيقاتي ارائه شده براي VRP عموماً شامل روش‌هاي دقيق و الگوريتم‌هاي بهينه‌سازي هوشمند است. الگوريتم‌هاي دقيق شامل روش‌هاي شاخه و کران، متدهاي برنامه‌ريزي پويا و مانند اينها هستند. مثلا، Nobert روش‌هاي پيشرو شاخه و کران چندگانه پيشرو را ابداع کرد. در مقابل، الگوريتم‌هاي تقريبي عمدتاً شامل روش‌هاي جست‌وجوي ممنوع و شبيه‌سازي حرارتي ، الگوريتم‌هاي ژنتيک بهينه‌سازي مورچگان و غيره است.

مسئله مسيريابي خودرو، تحت محدوديت ظرفيت
نمونه‌اي از مسائل مسيريابي خودرو بر مسيريابي بهينه خودروهايي با ظرفيت داده شده براي سرويس‌دهي به مجموعه‌اي از مشتري‌ها با تقاضاي داده شده، تمرکز دارد که ما به عنوان مسيريابي خودروهاي ظرفيت‌دار (CVRP) به آن اشاره خواهيم کرد. مسيريابي خودرو تحت محدوديت ظرفيت، شامل طراحي مسيرهاي توزيع با کمترين هزينه براي ناوگاني از خودروهاست که در پايانه‌اي مرکزي واقع شده و در آنجا نيز توقف مي‌کنند تا به مجموعه‌اي از مشتري‌ها با تقاضاي مشخص، سرويس‌دهي کنند. اين هزينه مي‌تواند مسافت کل طي شده توسط ناوگان، تعداد خودروهاي لازم براي توزيع يا ترکيبي از هر دو باشد. هر مشتري دقيقا با يک مسير خودرو، سرويس‌دهي مي‌شود. تقاضاي کل هر مسير نبايد از ظرفيت خودرو تجاوز کند. نمودار 1، نمونه‌اي از جواب‌هاي اين مسئله را نشان مي‌دهد.

يکي از کاربردهاي اين مسئله در صنعت خودروسازي، مشکل تعيين مسيرهايي براي جمع‌آوري قطعات از قطعه‌سازان و انتقال آنها به کارخانه خودروسازي توسط ناوگاني از خودروهاست تا با کمترين هزينه ممکن، قطعات را از قطعه‌سازان تحويل گرفته و به کارخانه مرکزي انتقال دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *