زمانبندی وظایف در شبکه گرید

زمان بندی وظایف در سیستم گرید با الگوریتم GSA

زمان بندی وظایف در سیستم گرید با الگوریتم GSA

در این کار زمان بندی وظایف در سیستم گرید با الگوریتم GSA انجام شده است الگوریتم GSA مورد استفاده در این کار بصورت ترکیب الگوریتم ژنتیک  و ذوب شبیه سازی شده می باشد که نام ان مخفف عبارت  Genetic Simulated Annealing می باشد.

 

این کار شامل یک داکیومنت 8 صفحه ای از کلیت کار می باشد که در ادامه بخشی ابتدایی این داکیومنت را میتوانید مشاهده کنید:

توضیح برنامه:

در این برنامه میخواهیم عمل  تخصیص وظایف را انجام دهیم به این صورت که تعدادی وظیفه (task) داریم و تعدادی ماشین (Machin) که این وظایف را انجام میدهند. هدف ما این است که مشخص کنیم کدام وظیفه روی کدام ماشین اجرا شود به نحوی که زمان اجرای تمام وظایف روی تمام دستگاه ها حداقل شود.

بعد از اجرای برنامه نتیجه روش ICA در متغیری به نام Result_ICA قرار دارد که نشان میدهد هر وظیفه را بر روی کدام ماشین اجرا شود

توابع اصلی برنامه بصورت زیر می باشد:

Main : فایل اصلی می باشد. ماتریس ETC در ان ساخته میشود  و این ماتریس به برنامه ICA داده میشود و اجرا میشود

GenerateETC: وظیفه ساخت ماتریس ETC را بر عهده دارد

در ادامه روش ICA اجرا میشوند و درنهایت جواب نمایش داده میشود.

توضیحات روش کار :

فرض کنیم که t وظیفه وجود دارد و m  دستگاه . زمان انجام هر وظیفه در هر دستگاه  را از قبل میدانیم در یک ماتریس t*m  به نام ETC قرار میدهیم.

هر سطر ماتریس ETC نشان دهنده زمان اجرای یک وظیفه در دستگاههای مختلف را نشان میدهد.بنابراین ETC(ti,mj) نشان دهنده زمان اجرای وظیفه i ام بر روی دستگاه j ام می باشد.

برای مواردی که وظیفه i ام بر روی دستگاه j ام قابل اجرا نیست (مثلا بدلیل محدودیت سخت افزاری) انگاه مقدار ETC(ti,mj) بینهایت فرض میشود.

روال ساخت ماتریس ETC :

یک ماتریس به اندازه t*m می سازیم با مقادیر صفر و بعد با اعداد تصادفی این ماتریس را پر میکنیم زمان اجرای کارها بر روی ماشین ها را بصورت تصادفی و در بازه 10 تا 120 می سازیم

ETC=round(10+rand(t,m)*(120-10));

در این کار همانطور که مشاهده میکنید ماتریس ETC بصورت تصادفی تولید شده است.

جهت دانلود کد زمان بندی در محیط گرید با الگوریتم Genetic Simulated Annaling از لینک زیر اقدام کنید و به صورت آنلاین کد را خریداری و دانلود نمایید

[parspalpaiddownloads id=”116″]

درصورت نیاز به داکیومنت کامل، و توضیحات خط به خط  کد های برنامه با ما تماس بگیرید (اماده سازی داکیومنت مستلزم هزینه می باشد).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *