الگوریتم تکاملی توده ذرات (PSO Algorithm)

فیلم اموزش الگوریتم Pso

دانلود رایگان کد الگوریتم PSO

فیلم اموزش الگوریتم Pso

در این پست فیلم اموزش الگوریتم Pso را بصورت رایگان برای دانلود قرار داده ایم. این فیلم از دانشگاه امام رضا (ع) می باشد.

 

الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO)، که به نام الگوریتم پرندگان نیز مشهور است، یک خانواده از روش‌های هوش جمعی و یکی از الگوریتم های موفق در زمینه بهینه سازی پیوسته و گسسته می باشد. این روش بهینه سازی اولین بار در سال ۱۹۹۵ و با الهام از رفتار جمعی پرندگان و ماهی‌ها و بکارگیری مفاهیم الگوریتم‌های تکاملی, معرفی شد.

الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات مشابه با الگوریتم های تکاملی یک الگوریتم جمعیتی بوده که در آن تعدادی ذره که راه حل های کاندیدای یک تابع یا یک مسئله هستند، یک ازدحام (جمعیت) را تشکیل می‌دهند. این ذرات در فضای مسئله حرکت کرده و براساس تجربیات فردی خود و تجربیات جمعی سعی می‌کنند تا راه حل بهینه در فضای جستجو را بیابند.

این روش بوسیله ابعاد و غیرخطی بودن مسئله خیلی تحت تأثیر قرار نگرفته و نتایج خوبی در محیط‌های استاتیک, نویزی و محیط های بطور پیوسته در حال تغییر می‌گیرد. این ویژگی‌ها به علاوه سادگی پیاده‌سازی، عدم الزام بر پیوستگی تابع هدف و توانایی وفق دادن به محیط پویا باعث شده که این الگوریتم در حوزه‌های بسیار مختلفی بکار برده شود.

فیلم اموزش الگوریتم Pso

 

در این فیلم آموزشی مفاهیم پایه و اولیه برای فهم الگوریتم توده ذرات را خواهید آموخت.

 

برای دانلود فیلم اموزش الگوریتم Pso بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان فیلم اموزش الگوریتم pso

حجم فایل 7 مگا بایت

رمز فایل : www.matlab24.ir

 

 

 

فایل آموزش الگوریتم pso:

همچنین مطالعه فایل آموزش الگوریتم توده ذرات را نیز به شما توصیه میکنم. در این فایل که 52 صفحه می باشد علاوه بر اموزش مفاهیم الگوریتم توده ذرات، مثال هایی برای الگوریتم توده ذرات نیز اورده شده است که به فهم کامل شما از الگوریتم توده ذرات کمک خواهد کرد. “فایل اموزش الگوریتم توده ذرات

کد رایگان الگوریتم pso:

همچنین کد الگورتیم توده ذرات در متلب را نیز میتوانید بصورت رایگان در پست   دانلود رایگان کد الگوریتم pso دریافت کنید.

توضیحات خط به خط الگوریتم pso:

علاوه بر کد شما به فایل توضیحات کامل کد الگوریتم توده ذرات به صورت خط به خط نیز دسترسی خواهید داشت. که بصورت کامل و خط به خط کدهای الگوریتم pso را اموزش میدهد. در این پست میتونید دریافت کنید.

 

انجام پروژه با الگوریتم PSO

چنانچه نیاز به انجام پروژه و یا شبیه سازی با الگوریتم pso دارید و خود امکان انجام آن را ندارید ما شما را یاری خواهیم کرد . برای مشاوره و هماهنگی با شماره زیر در تماس باشید : 09120563264

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *