طبقه بندی یا Classification

کد متلب الگوریتم knn

کد متلب الگوریتم knn برای طبقه بندی

کد متلب الگوریتم knn برای طبقه بندی

 

ما کد متلب الگوریتم knn را برای طبقه بندی دیتاست iris برای شما آماده کرده ایم. الگوریتم k نزدیگ ترین همسایه، یک الگوریتم ساده برای طبقه بندی می باشد که همه نمونه های موجود را در نظر میگیرد و نمونه جدید را با توجه به شباهتش به نمونه های موجود طبقه بندی میکند. این الگوریتم برای طبقه بندی یک نمونه جدید، از معیار فاصله یا شباهت استفاده میکند و و براساس این معیار k نزدیک ترین همسایه به نمونه جدید را شناسایی میکند و سپس از رای گیری بین این k همسایه برای تعیین کلاس نمونه جدید استفاده میکند که رای گیری بر اساس رای اکثریت رایج ترین روش می باشد.

معیارهای متفاوتی برای محاسبه فاصله و یافتن نزدیک ترین همسایه در الگوریتم knn مطرح می باشد که از جمله این معیار ها میتوان به فاصله اقلیدسی، مانهاتان و  Minkowski اشاره کرد

الگوریتم نزدیکترین همسایه

 

در این الگوریتم مقداری که برای پارامتر k در نظر میگیریم در تعیین کلاس نمونه جدید تاثیر به سزایی دارد . در تصویر زیر نمونه ای را میبینید که اگر مقدار k را مساوی 3 در نظر بگیریم آنگاه کلاس ایتم جدید کلاس B خواهد بود و اگر k را مساوی 6 در نظر بگیریم آنگاه آیتم جدید در کلاس A خواهد بود.

کد متلب الگوریتم knn برای طبقه بندی

 

K Nearest Neighbors – Classification

 کد الگوریتم knn در متلب بر اساس مفاهیمی که در بالا گفته شد نوشته شده است و بر روی دیتاست iris شبیه سازی شده است. و در نهایت کلاس اصلی هر داده و همچنین کلاس پیش بینی شده با الگوریتم knn را نمایش میدهد و همچنین میزاد دقت الگوریتم در تشخیص درست کلاس ها را نیز مشخص میکند

 

برای در یافت کد متلب الگوریتم K Nearest Neighbors به همراه فایل توضیحات گام به گام کد، بر روی دکمه خرید کلیک کنید وبعد از وارد نمودن مشخصات،مجدد بر روی دکمه خرید کلیک کنید.

 

[parspalpaiddownloads id=”118″]

 

شماره تماس: 09120563264

ایمیل : matlab24ir@gmail.com و یا info@matlab24.ir

یک فکر در مورد “کد متلب الگوریتم knn

  1. tidli گفت:

    سلام امکانش هست quantum knn روی نرم افزار متلب پیاده سازی کنید

    1. متلب24 گفت:

      سلام ، جزییات کار را ارسال بفرمایید تا بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *