الگوریتم ذوب شبیه سازی شده (SA), مسیریابی وسایل نقلیه CVRP

کد متلب مسیریابی وسایل نقلیه با الگوریتم SA

کد متلب مسیریابی وسایل نقلیه

کد متلب مسیریابی وسایل نقلیه با الگوریتم SA

دانلود پاورپوینت مسیریابی وسایل نقلیه

کد متلب مسیریابی وسایل نقلیه یا CVRP با الگوریتم SA

 

برای دریافت کد متلب حل مسیریابی وسایل نقلیه (VRP) با الگوریتم SA  از طریق لینک زیر اقدام کنید

جهت خرید آنلاین کد بر روی دکمه خرید کلیک فرمایید

[parspalpaiddownloads id=”1″]

 

شماره تماس : 09120563264

ایمیل : matlab24ir@gmail.com و یا info@matlab24.ir

 

کد متلب مسیریابی وسایل نقلیه یا CVRP

 

شرح مسئله VRP

مسئله مسیریابی خودرو، پایه‌ای‌ترین مسئله در مدیریت توزیع، شناخته شده است. CVRP به‌عنوان پایه‌ای‌ترین شکل مسئله مسیریابی خودرو، به علت کاربردهای فراوان و به مبارزه‌طلبی خود مسئله، توجه شمار زیادی از محققان را به خود جلب کرده است. از جمله کاربردهای این مسئله در صنعت خودروسازی، می‌توان به مسئله مسیریابی با هدف جمع‌آوری قطعات خودرو از قطعه‌سازان و انتقال آنها به کارخانه مرکزی، اشاره کرد. در این مقاله، الگوریتم شبیه سازی تبرید برای حل مسائل CVRP ارائه می‌شود.
معرفی مسئله
مسیریابی خودرو (VRP) نامی کلی است که به تمامی کلاس‌ مسائلی که شامل ملاقات مشتری‌ها با خودروهاست، اطلاق می‌شود. VRP در نوشته‌ها، به‌صورت زمان‌بندی خودروها و توزیع خودرو یا به‌طور ساده‌تر به صورت مسئله تحویل نیز شناخته شده است.
VPR در حالت‌های کاربردی که در برخی موارد حتی مستقیما با توزیع فیزیکی کالاها مرتبط نیستند، بسیار به تناوب ظاهر می‌شود. سوارکردن کودکان به اتوبوس‌های مدرسه، تحویل تولیدات بین سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، توزیع روزنامه، تورهای بازرسی و تعمیر بازدارنده، توزیع لباسشویی و غیره، همگی VRPهایی هستند که در آن، کالاها و خودروها می‌توانند فرم‌های متنوعی بگیرند.
اغلب مسائل مسیریابی خودرو، NP-hard هستند و به نظر می‌رسد که قابل حل در زمانی چندجمله‌ای نباشند. الگوریتم‌های تحقیقاتی ارائه شده برای VRP عموماً شامل روش‌های دقیق و الگوریتم‌های بهینه‌سازی هوشمند است. الگوریتم‌های دقیق شامل روش‌های شاخه و کران، متدهای برنامه‌ریزی پویا و مانند اینها هستند. مثلا، Nobert روش‌های پیشرو شاخه و کران چندگانه پیشرو را ابداع کرد. در مقابل، الگوریتم‌های تقریبی عمدتاً شامل روش‌های جست‌وجوی ممنوع و شبیه‌سازی حرارتی ، الگوریتم‌های ژنتیک بهینه‌سازی مورچگان و غیره است.

مسئله مسیریابی خودرو، تحت محدودیت ظرفیت
نمونه‌ای از مسائل مسیریابی خودرو بر مسیریابی بهینه خودروهایی با ظرفیت داده شده برای سرویس‌دهی به مجموعه‌ای از مشتری‌ها با تقاضای داده شده، تمرکز دارد که ما به عنوان مسیریابی خودروهای ظرفیت‌دار (CVRP) به آن اشاره خواهیم کرد. مسیریابی خودرو تحت محدودیت ظرفیت، شامل طراحی مسیرهای توزیع با کمترین هزینه برای ناوگانی از خودروهاست که در پایانه‌ای مرکزی واقع شده و در آنجا نیز توقف می‌کنند تا به مجموعه‌ای از مشتری‌ها با تقاضای مشخص، سرویس‌دهی کنند. این هزینه می‌تواند مسافت کل طی شده توسط ناوگان، تعداد خودروهای لازم برای توزیع یا ترکیبی از هر دو باشد. هر مشتری دقیقا با یک مسیر خودرو، سرویس‌دهی می‌شود. تقاضای کل هر مسیر نباید از ظرفیت خودرو تجاوز کند. نمودار ۱، نمونه‌ای از جواب‌های این مسئله را نشان می‌دهد.

یکی از کاربردهای این مسئله در صنعت خودروسازی، مشکل تعیین مسیرهایی برای جمع‌آوری قطعات از قطعه‌سازان و انتقال آنها به کارخانه خودروسازی توسط ناوگانی از خودروهاست تا با کمترین هزینه ممکن، قطعات را از قطعه‌سازان تحویل گرفته و به کارخانه مرکزی انتقال دهد.

 

جهت خرید آنلاین کد بر روی دکمه خرید کلیک فرمایید

[parspalpaiddownloads id=”1″]

مطالب مرتبط

یک فکر در مورد “کد متلب مسیریابی وسایل نقلیه با الگوریتم SA

  1. دانلود آهنگ جدید ایرانی گفت:

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

  2. kiachoob.com گفت:

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *