گیاهی ترین گیاهی ترین AnzanDigital فروشگاه

پیاده سازی مقاله واترمارکینگ در متلب

پیاده سازی مقاله واترمارکینگ در متلب

عنوان مقاله :

Anti-cropping digital image watermarking using Sudoku

سال انتشار ۲۰۱۳

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در باره مقاله اینجا را کلیک کنید

چکیده فارسی مقاله:

چکیده: بسیاری از طرح های نهان نگاری تصویر دیجیتال ، برای جاسازی اطلاعات کپی رایت در یک تصویر توسعه یافته اند. با این حال، یک مهاجم ممکن است بخش هایی از یک تصویر تصویر نهان نگاری شده را با برش قطعات ناخواسته مورد استفاده مجدد قرار دهد. چندین تکنیک برای غلبه بر این حمله طراحی شده اند ، اما با توجه به رویکرد افزونگی محدود خود، برخی از بخش های تصاویر هنوز هم می تواند بدون علامت قابل تشخیص بازیابی شود. در این مقاله، یک طرح نهان نگاری جدید که در برابر کشت شدید مقاوم است با استفاده از سودوکو ارائه شده است. این روش بر اساس خاصیت جایگشتی سودوکو است که اجازه می دهد تا به طور مساوی کپی های بخش های تصویر علامت در تمام نقاط تصویر پوشش توزیع شود. یک راه حل سودوکو معتبر در طول تعبیه (embedding) و همچنین در طول تشخیص (detection) استفاده می شود. با استفاده از سودوکو کلاسیک ۹ × ۹ ، طرح پیشنهادی توانایی تا ۹۴ درصد بیشتر از کشت تصادفی (random cropping) نشان داده است.

چکیده لاتین مقاله:

Abstract: Many digital image watermarking schemes have been developed to embed copyright information into an image. However, an attacker may reuse parts of a watermarked image by cropping out unwanted parts. Several techniques have been designed to overcome this attack but due to their limited redundancy approach, some section of the images can still be retrieved without detectable watermark. In this paper, a new watermarking scheme that is robust against severe cropping using Sudoku is proposed. It is based on Sudoku’s permutation property that allows evenly distributed copies of watermark pieces in all parts of the cover image. A valid Sudoku solution is used during the embedding as well as during the detection of the watermark. Using classic 9 × ۹ Sudoku, the scheme demonstrated robustness of up to 94% of random cropping.

 

روال کار بصورت زیر می باشد:

  • اول عکس کاور و عکس واترمارک را میخوانیم
  • عکس کاور را به ۹ ناحیه تقسیم میکنیم (یعنی ۳ در ۳)
  • عکس واترمارک را به اندازه ناحیه های موجود در عکس کاور ریسایز میکنیم. یعنی عکس واترمارک باید در هر ناحیه ار تصویر کاور بصورت کامل جا شود.
  • بعد عکس واترمارک را به ۹ بخش تقسیم میکنیم (یعنی ۳ در ۳)

 

  • یعنی ۹ ناحیه داریم که هر ناحیه نیز ۹ سلول میشود = ۸۱ خانه سودوکو
  • بعد یک راه حل برای جدول سودوکو در نظر میگیریم که یکتا نیز می باشد
  • هر ناحیه را با توجه به اعداد موجود در ناحیه ۳در۳ متناظر در جدول سودوکو با بخش های متناظر از تصویر واتر مارک ادغام میکنیم و تصویر نهایی را می سازیم. (ادغام در تصویر به روش LSB انجام گرفته است)

 

فاز اشکار سازی:

  • جدول سودوکوی مورد نظرمان را میگیریم
  • عکس واترمارک شده را میگیریم و بخش را از ان گنجانده شده در ان را بازیابی میکنیم W_ret
  • تصویر واترمارک را هم میگیریم و به به ۹ بخش تقسیم میکنیم (یعنی ۳ در ۳)    W_t
  • حال سرچ میکنیم و تطبیق میدهیم که به ترتیب کدامیک از سیمبل های موجود در W_t با بخش های W_ret مطابق می باشند.و ترتیب انها را پیدا میکنیم و بعنوان Q در نظر میگیریم
  • Q یک سلول ۳ در ۳ می شود که هر خانه ان ۹ عدد در ان قرار میگیرد و ساختاری همانند جدول سودوکوی مورد نظرمان دارد
  • چک میکنیم که ایا Q با جدول سودوکوی مورد نظر ما اشتراک دارد یا خیر ؟ اگر اشتراکی یافتیم به این معنی است که Detect شد و گرنه که Detect نشده است.

————————-

برای دریافت کد متلب مقاله واترمارکینگ در متلب با ما تماس بگیرید:

 

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

 

شماره تماس : ۰۹۱۳۹۹۳۵۳۶۰

ایمیل : matlab24ir@gmail.com و یا info@matlab24.ir

یاهو: matlab24ir@gmail.com و یا info@matlab24.ir

پیاده سازی مقاله واترمارکینگ در متلب
واترمارکینگ در متلب

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

telegramchanel کانال تلگرام    با عضویت در کانال تلگرام از مطالب آموزشی و مطالب جدید وب سایت مطلع شوید

@matlab24Dotir

جهت عضویت کلیک کنید