• صفحه اصلی
  • محصولات
  • سبد خرید
  • پروفایل کاربر
فیس بوک Twitter پینترست لینکدین تلگرام
برنامه نویسی هوشمند
ورود / ثبت نام

ورودایجاد حساب کاربری

رمزعبورتان را فراموش کرده‌اید؟
لیست علاقه مندی ها
0 موارد / 0 تومان
منو
برنامه نویسی هوشمند برنامه نویسی هوشمند
0 موارد / 0 تومان
  • صفحه اصلی
  • الگوریتم های تکاملی
    • الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA
    • الگوریتم بهینه سازی فاخته
    • الگوریتم تکاملی تفاضلی (DE)
    • الگوریتم تکاملی توده ذرات (PSO Algorithm)
    • الگوریتم تکاملی خقاش (Bat Algorithm)
    • الگوریتم تکاملی زنبور عسل Bee Algorithm
    • الگوریتم تکاملی واکنش شیمیایی CRO
    • الگوریتم جستجوی ممنوعه Tabu search
    • الگوریتم جستجوی هارمونی Harmony
    • الگوریتم حریصانه Greedy
    • الگوریتم دسته ماهی های مصنوعی
    • الگوریتم ذوب شبیه سازی شده (SA)
    • الگوریتم رقابت استعماری ICA
    • الگوریتم ژنتیک Genetic
    • الگوریتم سیستم ایمنی مصنوعی AIS
    • الگوریتم علف های هرز IWO
    • الگوریتم غذایابی باکتری BFO
    • الگوریتم ممتیک Memetic Algorithm
    • پروژه های الگوریتم جهش قورباغه SFLA
    • پروژه های الگوریتم کرم شب تاب Firefly Algorithm
  • پردازش تصویر
    • استگانوگرافی (SteganoGraphy)
    • رمز نگاری بصری یا کریپتوگرافی
    • پروژه های پردازش تصویر
  • پیاده سازی مقاله در متلب
    • پیاده سازی مقاله Game Theory
    • پیاده سازی مقاله SmartGrid
    • پیاده سازی مقاله پردازش تصویر
    • پیاده سازی مقاله داده کاوی
    • پیاده سازی مقاله درس بازشناسی الگو
    • پیاده سازی مقاله ژنتیک
    • پیاده سازی مقاله شبکه عصبی
    • پیاده سازی مقاله فازی
  • یادگیری ماشین
    • پیاده سازی کلاسترینگ
      • خوشه بندی Fuzzy C Mean
      • الگوریتم مبتنی بر چگالی DBSCAN, الگوریتم DBSCAN
      • خوشه بندی Kmeans
      • خوشه بندی k-medoids
      • خوشه‌بندي سلسله مراتبي (Hierarchical)
    • SVM ماشین بردار پشتیبان
    • طبقه بندی یا Classification
    • درخت تصمیم (Decition Tree)
  • حل مسائل معروف هوش مصنوعی
    • زمانبندی وظایف در شبکه گرید
    • پردازش موازی – پروژه های موازی Paralell Computing
    • حل جدول سودوکو (Sudoku puzzles)
    • کد متلب فروشنده دوره گرد (TSP)
    • حل مسئله کوله پشتی (knapsak) در متلب
    • کد متلب معمای 8 وزیر (N Queen)
    • مسئله تخصیص درجه دوم QAP
    • مسیریابی وسایل نقلیه CVRP
    • زمان بندی وظایف
    • پردازش موازی در متلب
    • مسئله SAT
    • حل مسئله سفر اسب
  • ترجمه مقاله
  • آموزش متلب
    • آموزش مقدماتی متلب
    • درس هوش مصنوعی
      • مسئله SAT
      • الگوریتم WalkSAT
    • اموزش پردازش تصویر در متلب
    • آموزش شبکه های عصبی
    • مسائل جبرخطی
.
خانهحل مسائل کلاسیک و کاربردیحل مسئله کوله پشتی (knapsak) حل کوله پشتی 0 و 1 با روش برنامه نویسی پویا
برای بزرگنمایی کلیک کنید

حل کوله پشتی 0 و 1 با روش برنامه نویسی پویا

حل مسئله کوله پشتی 0 و 1 با روش برنامه نویسی پویا

  •  شبیه سازی شده در نرم افزار matlab
  • فایل توضیحات کد
  • فایل برنامه قابل اجرا در متلب

24,000 تومان

مقایسه
افزودن به علاقه‌مندی‌ها
دسته: حل مسئله کوله پشتی (knapsak)
تامین شده از فروشگاه متلب24
مشاهده نظرات محصول
  • توضیحات
توضیحات

در این محصول کد متلب حل کوله پشتی با روش برنامه نویسی پویا را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

این کد در متلب Matlab پیاده سازی شده است و به همراه فایل توضیحات کد می باشد.

شرح مسئله به این صورت است که ما تعدادی اجسام با وزن مشخص و با ارزش مشخص داریم و میخواهیم اشیایی را انتخاب کنیم که دارای بیشترین ارزش باشند.

و محدودیتی که داریم بر روی وزن کل اشیا می باشد زیرا که کوله پشتی تحمل وزن مشخصی را دارد.

در کوله پشتی صفر ویک ، یک شی یا انتخاب میشود یا انتخاب نمی شود.

 

حل کوله پشتی با برنامه نویسی پویا در matlab

حل کوله پشتی با برنامه نویسی پویا در matlab

تعاریف ما برای مسئله کوله پشتی به صورت زیر می باشد:

  • یک بردار وزن به نام W خواهیم داشت که وزن اشیا را در ان وارد میکنیم
  • یک بردار ارزش به نام V خواهیم داشت که ارزش اشیا را در ان وارد میکنیم
  • و همچنین یک متغیر W_total داریم که حداکثر وزن قابل قبول را در ان وارد میکنیم

حال میخواهیم با الگوریتم پویا، اشیایی را انتخاب کنیم که بیشترین ارزش را در مجموع داشته باشند با این شرط که مجموع وزن اشیا کمتر مساوی وزن مجاز کوله پشتی باشد.

مثالی از روش حل کوله پشتی

مثال : برای پر کردن کوله پشتی با وزن قابل تحمل 11 با استفاده از اشیای 4،3،2،1 و 5 که ارزش و وزن آنها در جدول زیر آمده است:

  • وزن 1 2 5 6 7
  • ارزش 1 6 18 22 28

مرحله اول حل کوله پشتی با برنامه نویسی پویا در متلب

به کمک الگوریتم ارائه شده می توانیم فقط دو شی 3و 4 را برداریم که سود بیشینه حاصل برابر است با 40 خواهد شد.
در مرحله اول الگوریتم ماتریس B شبه به شکل زیر پر میشود چون 5 شی داریم و وزن حداکثر 11 می باشد

پس طبق تعریف ماتریس B دارای 6 سطر و 12 ستون می باشد

یعنی ماتریس B شبیه جدول زیر خواهد بود

کوله پشتی با روش برنامه نویسی پویا

مرحله دوم حل کوله پشتی با برنامه نویسی پویا در متلب

در مرحله دوم با استفاده از ماتریس B میخواهیم اشیای انتخاب شده را پیدا کنیم که برای این کار به صورت زیر عمل می کنیم.

از درایه B[6,12] شروع کرده چون مقدار این درایه با مقدار بالایی خود یعنی B[5,12] برابر است

پس ما از شی پنجم درون کوله قرار ندادیم. حال چون مقدار B[5,12] با B[4,12] برابر نیست پس حتما از شی چهارم استفاده شده است.

ظرفیت باقی مانده کوله برابر 5 = 6-11 می باشد.

حال کار را با درایه B[5,6] ادامه می دهیم و همین روال را تکرار میکنیم تا زمانی که ظرفیت باقی مانده کوله یعنی j بزرگتر از صفر باشد و اشیای انتخاب شده برابر با شی 3و4 میشوند
که ما در کد همین روش را منتها با کمک آرایه های S و p انجام دادیم.

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

محصولات مرتبط

کد متلب مسئله کوله پشتی 0 و 1 با الگوریتم کلونی مورچگان
افزودن به سبد خرید
Quick view
مقایسه
افزودن به علاقه‌مندی‌ها
بستن

کد متلب مسئله کوله پشتی با کلونی مورچگان {شبیه سازی + توضیحات کد}

49,000 تومان
آشنایی با ما

 

گروه برنامه نویسی هوشمند کار خود را از سال 1391 شروع کرده است و در طی این سال ها همواره توانسته است رضایت مشتریان را به واسطه شبیه سازی های درست و اصولی بدست آورد. تلاش ما پیاده سازی و کدنویسی الگوریتم ها با دقت و تمرکز بالا می باشد.

 

 

جدیدترین محصولات
  • کد متلب مسئله کوله پشتی 0 و 1 با الگوریتم کلونی مورچگان کد متلب مسئله کوله پشتی با کلونی مورچگان {شبیه سازی + توضیحات کد} 49,000 تومان
  • کد متلب الگوریتم ازدحام ماهی های مصنوعی کد متلب الگوریتم ازدحام ماهی های مصنوعی : کد متلب الگوریتم AFSA با توضیح خط به خط 19,000 تومان
تمامی حقوق این وبسایت برای matlab24 محفوظ می باشد
طراحی سایت و سئو توسط زودسئو
خروج
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 موارد سبد خرید
حساب کاربری من
خانه
بلاگ
  • منو
  • دسته بندی
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
  • صفحه اصلی
  • الگوریتم های تکاملی
    • الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA
    • الگوریتم بهینه سازی فاخته
    • الگوریتم تکاملی تفاضلی (DE)
    • الگوریتم تکاملی توده ذرات (PSO Algorithm)
    • الگوریتم تکاملی خقاش (Bat Algorithm)
    • الگوریتم تکاملی زنبور عسل Bee Algorithm
    • الگوریتم تکاملی واکنش شیمیایی CRO
    • الگوریتم جستجوی ممنوعه Tabu search
    • الگوریتم جستجوی هارمونی Harmony
    • الگوریتم حریصانه Greedy
    • الگوریتم دسته ماهی های مصنوعی
    • الگوریتم ذوب شبیه سازی شده (SA)
    • الگوریتم رقابت استعماری ICA
    • الگوریتم ژنتیک Genetic
    • الگوریتم سیستم ایمنی مصنوعی AIS
    • الگوریتم علف های هرز IWO
    • الگوریتم غذایابی باکتری BFO
    • الگوریتم ممتیک Memetic Algorithm
    • پروژه های الگوریتم جهش قورباغه SFLA
    • پروژه های الگوریتم کرم شب تاب Firefly Algorithm
  • پردازش تصویر
    • استگانوگرافی (SteganoGraphy)
    • رمز نگاری بصری یا کریپتوگرافی
    • پروژه های پردازش تصویر
  • پیاده سازی مقاله در متلب
    • پیاده سازی مقاله Game Theory
    • پیاده سازی مقاله SmartGrid
    • پیاده سازی مقاله پردازش تصویر
    • پیاده سازی مقاله داده کاوی
    • پیاده سازی مقاله درس بازشناسی الگو
    • پیاده سازی مقاله ژنتیک
    • پیاده سازی مقاله شبکه عصبی
    • پیاده سازی مقاله فازی
  • یادگیری ماشین
    • پیاده سازی کلاسترینگ
      • خوشه بندی Fuzzy C Mean
      • الگوریتم مبتنی بر چگالی DBSCAN, الگوریتم DBSCAN
      • خوشه بندی Kmeans
      • خوشه بندی k-medoids
      • خوشه‌بندي سلسله مراتبي (Hierarchical)
    • SVM ماشین بردار پشتیبان
    • طبقه بندی یا Classification
    • درخت تصمیم (Decition Tree)
  • حل مسائل معروف هوش مصنوعی
    • زمانبندی وظایف در شبکه گرید
    • پردازش موازی – پروژه های موازی Paralell Computing
    • حل جدول سودوکو (Sudoku puzzles)
    • کد متلب فروشنده دوره گرد (TSP)
    • حل مسئله کوله پشتی (knapsak) در متلب
    • کد متلب معمای 8 وزیر (N Queen)
    • مسئله تخصیص درجه دوم QAP
    • مسیریابی وسایل نقلیه CVRP
    • زمان بندی وظایف
    • پردازش موازی در متلب
    • مسئله SAT
    • حل مسئله سفر اسب
  • ترجمه مقاله
  • آموزش متلب
    • آموزش مقدماتی متلب
    • درس هوش مصنوعی
      • مسئله SAT
      • الگوریتم WalkSAT
    • اموزش پردازش تصویر در متلب
    • آموزش شبکه های عصبی
    • مسائل جبرخطی
با خیال راحت خرید کنید
https://matlab24.ir/wp-content/uploads/2021/04/InShot_۲۰۲۱۰۴۱۷_۱۸۵۲۲۶۴۷۵.mp4

سبد خرید

خروج
کلید اسکرول خودکار به بالا