• صفحه اصلی
  • محصولات
  • سبد خرید
  • پروفایل کاربر
فیس بوک Twitter پینترست لینکدین تلگرام
برنامه نویسی هوشمند
ورود / ثبت نام

ورودایجاد حساب کاربری

رمزعبورتان را فراموش کرده‌اید؟
لیست علاقه مندی ها
0 موارد / 0 تومان
منو
برنامه نویسی هوشمند برنامه نویسی هوشمند
0 موارد / 0 تومان
  • صفحه اصلی
  • الگوریتم های تکاملی
    • الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA
    • الگوریتم بهینه سازی فاخته
    • الگوریتم تکاملی تفاضلی (DE)
    • الگوریتم تکاملی توده ذرات (PSO Algorithm)
    • الگوریتم تکاملی خقاش (Bat Algorithm)
    • الگوریتم تکاملی زنبور عسل Bee Algorithm
    • الگوریتم تکاملی واکنش شیمیایی CRO
    • الگوریتم جستجوی ممنوعه Tabu search
    • الگوریتم جستجوی هارمونی Harmony
    • الگوریتم حریصانه Greedy
    • الگوریتم دسته ماهی های مصنوعی
    • الگوریتم ذوب شبیه سازی شده (SA)
    • الگوریتم رقابت استعماری ICA
    • الگوریتم ژنتیک Genetic
    • الگوریتم سیستم ایمنی مصنوعی AIS
    • الگوریتم علف های هرز IWO
    • الگوریتم غذایابی باکتری BFO
    • الگوریتم ممتیک Memetic Algorithm
    • پروژه های الگوریتم جهش قورباغه SFLA
    • پروژه های الگوریتم کرم شب تاب Firefly Algorithm
  • پردازش تصویر
    • استگانوگرافی (SteganoGraphy)
    • رمز نگاری بصری یا کریپتوگرافی
    • پروژه های پردازش تصویر
  • پیاده سازی مقاله در متلب
    • پیاده سازی مقاله Game Theory
    • پیاده سازی مقاله SmartGrid
    • پیاده سازی مقاله پردازش تصویر
    • پیاده سازی مقاله داده کاوی
    • پیاده سازی مقاله درس بازشناسی الگو
    • پیاده سازی مقاله ژنتیک
    • پیاده سازی مقاله شبکه عصبی
    • پیاده سازی مقاله فازی
  • یادگیری ماشین
    • پیاده سازی کلاسترینگ
      • خوشه بندی Fuzzy C Mean
      • الگوریتم مبتنی بر چگالی DBSCAN, الگوریتم DBSCAN
      • خوشه بندی Kmeans
      • خوشه بندی k-medoids
      • خوشه‌بندي سلسله مراتبي (Hierarchical)
    • SVM ماشین بردار پشتیبان
    • طبقه بندی یا Classification
    • درخت تصمیم (Decition Tree)
  • حل مسائل معروف هوش مصنوعی
    • زمانبندی وظایف در شبکه گرید
    • پردازش موازی – پروژه های موازی Paralell Computing
    • حل جدول سودوکو (Sudoku puzzles)
    • کد متلب فروشنده دوره گرد (TSP)
    • حل مسئله کوله پشتی (knapsak) در متلب
    • کد متلب معمای 8 وزیر (N Queen)
    • مسئله تخصیص درجه دوم QAP
    • مسیریابی وسایل نقلیه CVRP
    • زمان بندی وظایف
    • پردازش موازی در متلب
    • مسئله SAT
    • حل مسئله سفر اسب
  • ترجمه مقاله
  • آموزش متلب
    • آموزش مقدماتی متلب
    • درس هوش مصنوعی
      • مسئله SAT
      • الگوریتم WalkSAT
    • اموزش پردازش تصویر در متلب
    • آموزش شبکه های عصبی
    • مسائل جبرخطی
.
خانهحل مسائل کلاسیک و کاربردیحل جدول سودوکو (Sudoku puzzles) حل سودوکو با الگوریتم ژنتیک : شبیه سازی شده در Matlab بدون تولباکس
حل سودوکو با الگوریتم ژنتیک
برای بزرگنمایی کلیک کنید

حل سودوکو با الگوریتم ژنتیک : شبیه سازی شده در Matlab بدون تولباکس

کد حل جدول سودوکو با الگوریتم ژنتیک

  • به همراه فایل توضیحات کد
  • شبیه سازی شده در نرم افزار متلب
  • کدنویسی شده و بدون استفاده از جعبه ابزار matlab
  • قابل اجرا و نمایش جدول سودوکوی حل شده.

 

39,000 تومان

مقایسه
افزودن به علاقه‌مندی‌ها
دسته: حل جدول سودوکو (Sudoku puzzles)
تامین شده از فروشگاه متلب24
مشاهده نظرات محصول
  • توضیحات
توضیحات

حل سودوکو با الگوریتم ژنتیک : در این محصول ، ما جدول سودوکو را با استفاده از الگوریتم ژنتیک حل کرده ایم ، شبیه سازی این کد در نرم افزار Matlab و بدون استفاده از تولباکس ژنتیک انجام گرفته است و تماما کدنویسی شده است.

در این پروژه  ، یک جدول سودوکوی خالی را به الگوریتم ژنتیک میدهیم و الگوریتم ژنتیک یک جدول سودوکوی کامل را به ما میدهد.

 

سودوکو  جدول اعدادی است که یکی از بهترین تمرین های مغز و تقویت آی کیو است .

دانشمندان میگویند :با حل سودوکو ، مغز انسان ده سال جوان می شود و امروزه یکی از سرگرمی‌های رایج در کشورهای مختلف جهان به شمار می‌آید. ویکیپدیا

حل سودوکو با الگوریتم ژنتیک

حل سودوکو با الگوریتم ژنتیک

در اينجا به اختصار جداول سودوكو   را برايتان توضيح مي‌دهم:

نوع متداول سودوکو یک جدول ۹x۹است که کل جدول هم به ۹ جدول کوچک‌تر ۳x۳تقسیم شده‌است. در این جدول چند عدد به طور پیش فرض قرار داه شده که باید باقی اعداد را با رعایت سه قانون زیر یافت:

قانون اول: در هر سطر جدول اعداد ۱ الی ۹ بدون تکرار قرار گیرد.

قانون دوم: در هر ستون جدول اعداد ۱ الی ۹ بدون تکرار قرار گیرد.

قانون سوم: در هر ناحیه ۳x۳جدول اعداد ۱ الی ۹ بدون تکرار قرار گیرد.

 

بخشی از توضیحات کد حل سودوکو با الگورتیم ژنتیک:

همان‌طور كه می دانید قدم اول برای حل مسئله با الگوریتم ژنتیک، تعيين ساختار كروموزم است. و همان‌طور كه مي‌دانيم هر كروموزم در الگوريتم ژنتيك، معادل يك وضعيت از حالات ممكن براي فضاي حالت مسئله است.

در مسئله ما نيز جدول سودوكو را در قالب يك آرايه دو بعدی عدي مي‌توانيم تصور كنيم كه اعداد متناظر با هر خانه به ترتيب در كنار هم در قالب سطر و ستون ها قرار گرفته‌اند و در مراحل بعد با تعيين يك نقطه شكست در اين آرايه، مي‌توانيم عمل تركيب (crossover)را براي به دست آوردن حالات جديد انجام دهيم .

بنابراین هر کروموزوم در واقع یک ارایه دو بعدی با اندازه 9 در 9 در نظر گرفته میشود.که مقدار هر خانه میتواند بین یک تا 9 باشد.

 

تاریخچه جدول سودوکو

سودوکو، مخفف یک عبارت ژاپنی 数字は独身に限る که خوانده می‌شود سوجی وا دوکوشین نی کاگیرو به معنی «ارقام باید تنها باشند» است.

هر چند این بازی برای اولین بار در یک مجله پازل آمریکایی در سال ۱۹۷۹ انتشار یافت، ولی انتشار آن به طور مستمر و پی‌گیر برای نخستین مرتبه بر می‌گردد به ژاپن در ۱۹۸۶ و از سال ۲۰۰۵ این سرگرمی به محبوبیت جهانی دست یافت و نخستین مسابقه ملی آن در سال ۲۰۰۸ در فیلادلفیا، آمریکا برگزار شد.

بازی سودوکو سالها در ژاپن و ایالات متحده آمریکا وجود داشته و در حقیقت شاخه ای از پازل چهارخانه ای جادوئی است که انسان را از ابتدای تاریخ شیفته خود کرده است . بنابراین حقیقتا این تعجب آور نیست که ناگهان اینچنین پرطرفدار شد. این بازی شامل همه چیزهایی است که انسان کنجکاو عاشق آن است.

در ابتدا کمی اسرارآمیز و پیچیده به نظر می رسد اما بعد به شکل مسئله ای که ما فکر می کنیم می توانیم حلش کنیم تبدیل می شود و در نهایت وقتی ما جواب را پیدا کردیم ، احساسی از پیروزی و غرور به ما دست می دهد.

این نوع جدول باعث تقویت فکر و ذهن انسان می گردد به همین دلیل از این بازی در بسیاری از مسابقات به منظور سنجش قابلیت تعقل استفاده شده و در بسیاری از فستیوال ها، به عنوان مقام نخست جهانی در بین بازی های سرگرمی دست می یابد.

در ایران برای اولین بار روزنامه همشهری در سال ۱۳۸۵ توسط مهدی صارمی‌فر اقدام به چاپ سودوکو به صورت روزانه کرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

آشنایی با ما

 

گروه برنامه نویسی هوشمند کار خود را از سال 1391 شروع کرده است و در طی این سال ها همواره توانسته است رضایت مشتریان را به واسطه شبیه سازی های درست و اصولی بدست آورد. تلاش ما پیاده سازی و کدنویسی الگوریتم ها با دقت و تمرکز بالا می باشد.

 

 

جدیدترین محصولات
  • کد متلب مسئله کوله پشتی 0 و 1 با الگوریتم کلونی مورچگان کد متلب مسئله کوله پشتی با کلونی مورچگان {شبیه سازی + توضیحات کد} 49,000 تومان
  • کد متلب الگوریتم ازدحام ماهی های مصنوعی کد متلب الگوریتم ازدحام ماهی های مصنوعی : کد متلب الگوریتم AFSA با توضیح خط به خط 19,000 تومان
تمامی حقوق این وبسایت برای matlab24 محفوظ می باشد
طراحی سایت و سئو توسط زودسئو
خروج
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 موارد سبد خرید
حساب کاربری من
خانه
بلاگ
  • منو
  • دسته بندی
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
  • صفحه اصلی
  • الگوریتم های تکاملی
    • الگوریتم بهینه سازی عنکبوت اجتماعی SSA
    • الگوریتم بهینه سازی فاخته
    • الگوریتم تکاملی تفاضلی (DE)
    • الگوریتم تکاملی توده ذرات (PSO Algorithm)
    • الگوریتم تکاملی خقاش (Bat Algorithm)
    • الگوریتم تکاملی زنبور عسل Bee Algorithm
    • الگوریتم تکاملی واکنش شیمیایی CRO
    • الگوریتم جستجوی ممنوعه Tabu search
    • الگوریتم جستجوی هارمونی Harmony
    • الگوریتم حریصانه Greedy
    • الگوریتم دسته ماهی های مصنوعی
    • الگوریتم ذوب شبیه سازی شده (SA)
    • الگوریتم رقابت استعماری ICA
    • الگوریتم ژنتیک Genetic
    • الگوریتم سیستم ایمنی مصنوعی AIS
    • الگوریتم علف های هرز IWO
    • الگوریتم غذایابی باکتری BFO
    • الگوریتم ممتیک Memetic Algorithm
    • پروژه های الگوریتم جهش قورباغه SFLA
    • پروژه های الگوریتم کرم شب تاب Firefly Algorithm
  • پردازش تصویر
    • استگانوگرافی (SteganoGraphy)
    • رمز نگاری بصری یا کریپتوگرافی
    • پروژه های پردازش تصویر
  • پیاده سازی مقاله در متلب
    • پیاده سازی مقاله Game Theory
    • پیاده سازی مقاله SmartGrid
    • پیاده سازی مقاله پردازش تصویر
    • پیاده سازی مقاله داده کاوی
    • پیاده سازی مقاله درس بازشناسی الگو
    • پیاده سازی مقاله ژنتیک
    • پیاده سازی مقاله شبکه عصبی
    • پیاده سازی مقاله فازی
  • یادگیری ماشین
    • پیاده سازی کلاسترینگ
      • خوشه بندی Fuzzy C Mean
      • الگوریتم مبتنی بر چگالی DBSCAN, الگوریتم DBSCAN
      • خوشه بندی Kmeans
      • خوشه بندی k-medoids
      • خوشه‌بندي سلسله مراتبي (Hierarchical)
    • SVM ماشین بردار پشتیبان
    • طبقه بندی یا Classification
    • درخت تصمیم (Decition Tree)
  • حل مسائل معروف هوش مصنوعی
    • زمانبندی وظایف در شبکه گرید
    • پردازش موازی – پروژه های موازی Paralell Computing
    • حل جدول سودوکو (Sudoku puzzles)
    • کد متلب فروشنده دوره گرد (TSP)
    • حل مسئله کوله پشتی (knapsak) در متلب
    • کد متلب معمای 8 وزیر (N Queen)
    • مسئله تخصیص درجه دوم QAP
    • مسیریابی وسایل نقلیه CVRP
    • زمان بندی وظایف
    • پردازش موازی در متلب
    • مسئله SAT
    • حل مسئله سفر اسب
  • ترجمه مقاله
  • آموزش متلب
    • آموزش مقدماتی متلب
    • درس هوش مصنوعی
      • مسئله SAT
      • الگوریتم WalkSAT
    • اموزش پردازش تصویر در متلب
    • آموزش شبکه های عصبی
    • مسائل جبرخطی
با خیال راحت خرید کنید
https://matlab24.ir/wp-content/uploads/2021/04/InShot_۲۰۲۱۰۴۱۷_۱۸۵۲۲۶۴۷۵.mp4

سبد خرید

خروج
کلید اسکرول خودکار به بالا