معمای سفر اسب
مبدا حرکت d3
یک مسئله جالب این است که سعی کنید اسبی را از تمام خانه های شطرنج عبور دهید بی آنکه دوبار از خانه ای عبورکند ، و به خانه ای که شروع کرده اید بر گردید.
یکی ار راه حلهای این مسئله قدیمی در ادامه مطلب آمده است که مسیر حرکت اسب را نشان می دهد ، این مسئله به طریق گوناگونی حل شده است .
در حل این مسئله مجموعه اعداد افقی و عمودی برابر است با 260 ، و مبدا حرکت ، علاوه بر خانه d3 یکی از خانه های
f7 ، f2 ، c2 ، d6
نیز می تواند باشد . جالب انکه اگر مسیر حرکت اسب را رسم کنیم ، شکل متقارن بسته ای به دست می اید.
شکل زیر :
جواب شکل زیر :
برای دریافت کد متلب حل سفر اسب با الگوریتم ژنتیک به همراه توضیحات کد از بخش زیر اقدام کنید و بصورت آنلاین کد را خریداری و دانلود نمایید
[parspalpaiddownloads id=”89″]
ایمیل : matlab24ir@gmail.com و یا info@matlab24.ir
شماره تماس : ۰۹۱۳۹۹۳۵۳۶۰