الگوریتم های تکاملی

توابع تست برای بهینه سازی

توابع تست برای بهینه سازی

نام و فرمول ریاضی توابع تست برای بهینه سازی برای استفاده در الگوریتم های تکاملی و بهینه سازی. اگر با الگوریتم های تکاملی و بهینه سازی آشنایی دارید و یا علاقه مند به کار در این حوزه می باشید احتمالا نام توابع تست یا بنچ مارکهای معروفی به گوش شما خورده است. این توابع تست ، یک سری توابع تک هدفه و چند هدفه می باشند که برای مقایسه الگوریتم های تکاملی استفاده میشوند.

توابع تست برای بهینه سازی

در مطالعه و پژوهش الگوریتم های بهینه سازی  و الگوریتم های تکاملی توابع تست شناخته شده ای به منظور بررسی ویژگی های زیر از الگوریتم ها وجود دارد

  • سرعت همگرایی الگوریتم (Velocity of convergence)
  • میزان دقت الگوریتم (Precision)
  • قدرت و نیرومندی الگوریتم (Robustness)
  • عملکرد کلی الگوریتم

در اینجا برخی از توابع آزمون با هدف ارائه یک ایده برای حالات و مسائل مختلفی که یک الگوریتم تکاملی میتواند با آنها مواجه شود ارائه شده است. در بخش اول توابع تست تک هدفه  و در بخش دوم توابع تست چند هدفه ( multi-objective) به همراه جبهه پرتو (Pareto fronts) برای مسائل بهینه سازی ارائه شده است.

 

توابع تست برای بهینه سازی

 

برای مشاهده اطلاعات توابع تست برای بهینه سازی به لینک زیر مراجعه کنید:

توابع تست برای بهینه سازی

جهت انجام کد نویسی انواع الگوریتم های تکاملی و بهینه سازی، و همچنین پیاده سازی توابع تست و بنچ مارک های مختلف در متلب با ما تماس بگیرید. تیم برنامه نویسی متلب 24 از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد هوش مصنوعی تشکیل شده است و سابقه چندین سال کد نویسی و شبیه سازی در متلب پشتوانه این تیم برای انجام کارهای خوب و با کیفیت می باشد.

شماره تماس: 09120563264  – (تلگرام :  @Matlab24  )

1 نظر در “توابع تست برای بهینه سازی

  1. شکراللهی گفت:

    سلام ببخشید شما نمی دونید از کجا میتونم به توابع بنچمارک CEC2018 دسترسی پیدا کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *