پروژه های الگوریتم جهش قورباغه SFLA, حل مسئله کوله پشتی (knapsak) در متلب

حل مسئله کوله پشتی با الگوریتم جهش قورباغه : کوله پشتی 0و1 با الگوریتم قورباغه

حل مسئله کوله پشتی با الگوریتم جهش قورباغه : در این پروژه به حل کوله پشتی 0 و 1، با الگوریتم SFLA ، در نرم افزار متلب پرداخته ایم.

کد متلب کوله پشتی با الگوریتم جهش قورباغه

مسئله کوله پشتی 0 و 1 حالتی از کوله پشتی است که ، در آن یک شی یا داخل کیسه قرار میگیرد (انتخاب میشود =1) ، یا داخل کیسه قرار نمیگیرد (انتخاب نمیشود = 0) .

برای حل مسئله کوله پشتی روشها و الگوریتم های مختلفی ارائه شده است.

اگر تمایل دارید در خصوص مسئله کوله پشتی مطالعه بیشتر داشته باشید و جزئیات بیشتر بیاموزید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

همه چیز درباره مسئله کوله پشتی

کوله پشتی با sfla

الگوریتم جهش قورباغه ، الگوریتمی الهام گرفته شده از رفتار قورباغه ها در طبیعت می باشد که در سال 2003 معرفی شده است و در سال 2006 و 2009 بهبود یافته است. قبلا در آموزش الگوریتم قورباغه بصورت کامل به تشریح آن پرداختیم.

الگوریتم جهش قورباغه

حال میخواهیم با استفاده از الگوریتم SFLA به حل مسئله کوله پشتی 0 و 1 بپردازیم و این کار را در نرم افزار متلب Matlab انجام داده ایم.

با خرید این محصول، دو فایل برای شما ارسال میگردد:

  • فایل کد متلب حل مسئله کوله پشتی 0 و 1 با الگوریتم جهش قورباغه : که در این کد در نرم افزار Matlab نوشته شده است و میتوانید با نرم افزار Matlab آن را اجرا کنید و خروجی را ببینید
  • فایل توضیحات کد : که یک فایل فارسی میباشد و در آن بصورت خط به خط به توضیح کد پرداخته ایم.

برای دریافت کد حل کوله پشتی صفر و یک با الگوریتم جهش قورباغه SFLA از بخش زیر بصورت انلاین خرید کنید:

  • کد بعلاوه یک فایل توضیحات خط به خط جهت آموزش و یادگیری کد:
[zarinpalpaiddownloads id=”61″]

چنانچه در خصوص خرید این محصول سوالی دارید ، با شماره درج شده تماس بگیرید یا در واتساپ ، یا تلگرام پیام ارسال کنید.

—————————————————

حل مسئله کوله پشتی با الگوریتم SFLA : در این کار ما مسئله کوله پشتی صفر و یک را با الگوریتم جهش قورباغه SFLA حل کرده ایم

جزئیات بیشتر:

شرح مسئله به این صورت است که ما تعدادی اجسام با وزن مشخص و با ارزش مشخص داریم و میخواهیم اشیایی را انتخاب کنیم که دارای بیشترین ارزش باشند. و محدودیتی که داریم بر روی وزن کل اشیا می باشد زیرا که کوله پشتی تحمل وزن مشخصی را دارد

تعاریف ما به صورت زیر می باشد:

  • یک بردار وزن به نام W خواهیم داشت که وزن اشیا را در ان وارد میکنیم
  • یک بردار ارزش به نام V خواهیم داشت که ارزش اشیا را در ان وارد میکنیم
  • و همچنین یک متغیر W_total داریم که حداکثر وزن قابل قبول را در ان وارد میکنیم

تابع شایستگی نیز به این صورت عمل میکند که ابتدا مجموع وزن اشیای انتخاب شده را محاسبه میکنیم اگر این مجموع کمتر از W_total بود انگاه شایستگی این راه حل برابر است با مجموع ارزش اشیای انتخاب شده . اما اگر مجموع وزن بیشتر از W_total باشد انگاه شایستگی این راه حل را برابر با صفر در نظر میگیریم چون یک راه حل غیر قابل قبول می باشد.

در نهایت ما به دنبال راه حل با بیشترین مقدار شایستگی می باشیم که بیشترین ارزش را به ما میدهد بنابر این دنبال پیدا کردن ماکزیمم می باشیم.

برای دریافت کد حل کوله پشتی صفر و یک با الگوریتم جهش قورباغه SFLA از بخش زیر بصورت انلاین خرید کنید:

  • کد بعلاوه یک فایل توضیحات خط به خط جهت آموزش و یادگیری کد:
[zarinpalpaiddownloads id=”61″]

چنانچه در خصوص خرید این محصول سوالی دارید ، با شماره درج شده تماس بگیرید یا در واتساپ ، یا تلگرام پیام ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *